اگر فکر می‌کنید رفتن به نمایشگاه‌های هنری و حضور در گالری‌ها، یک تفریح لوکس و پرهزینه است، سخت در اشتباهید! فرهنگسراها این امکان را فراهم کرده‌اند که در هر محله، دسترسی به پاتوق‌های هنری، نمایشگاه‌های هنری و نگارخانه‌ها آسان شود.

نگارخانه ها

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: اگر به هنر نقاشی و نگارگری علاقه دارید، می‌توانید تماشای آثار هنرمندان این رشته را در فرهنگسراهای شهر تجربه کنید. نگارخانه‌های فرهنگسراها نه‌تنها از بازدیدکنندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بلکه فرصتی برای کشف و پرورش استعدادهای هنری هستند.

نام مقصد: فرهنگسرای بهمن

نشانی: میدان راه‌آهن، میدان بهمن

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان بهمن

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان راه‌آهن

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 18

معرفی: در فرهنگسرای بهمن 2نگارخانه مجزا وجود دارد که در هر دو نمایشگاه‌های نقاشی برپا می‌شود، اما یکی از آنها امکانات نمایش آثار حجمی بزرگ را هم دارد.

2نگارخانه در یک فرهنگسرا

نگارخانه‌های فرهنگسرا با شماره یک در مساحت 950مترمربع و شماره2 در مساحت 678مترمربع ساخته شده است. سقف بلند این نگارخانه باعث شده هنرمندان برای نصب آثار هنری بزرگ و حجیم خیالشان راحت باشد. در نگارخانه شماره یک گنجایش 100 تا 150اثر و در نگارخانه شماره 2گنجایش 80 تا 130 اثر وجود دارد. استاندارد بودن نگارخانه‌ها و وجود امکانات رفاهی متنوع در فرهنگسرای بهمن باعث شده در بیشتر ایام سال، نمایشگاه‌های نقاشی انفرادی و گروهی در گالری‌های این فرهنگسرا برپا باشد.

در این فرهنگسراها هنرگردی کنید

نام مقصد: فرهنگسرای خاوران

نشانی: خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: خاوران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نبرد

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 9 تا 18

معرفی: نگارخانه فرهنگسرای خاوران سال1372 راه‌اندازی شد و به‌صورت مستمر نمایشگاه‌های هنری در زمینه‌های عکس، نقاشی و هنرهای تجسمی برگزار می‌کند.

نگارخانه‌ای مجهز در جنوب تهران

این نگارخانه در 2سالن اصلی و فرعی در 2طبقه ساخته شده است. این محل ظرفیت به نمایش گذاشتن 2هزار تابلوی نقاشی را دارد. البته نمایشگاه‌های دیگر در رشته‌های هنری خوش‌نویسی‌، گرافیک‌، عکاسی‌، حجم و صنایع‌دستی‌ هم در بیشتر ایام سال در این محل برپاست. نگارخانه در ساختمان اصلی فرهنگسرا قرار دارد و از آنجا که فرهنگسرای خاوران جزو معدود مراکز فرهنگی و هنری با امکانات ویژه در مناطق جنوبی پایتخت است، در سال‌های اخیر هنرمندان زیادی نگارخانه این فرهنگسرا را برای نمایش آثار نقاشی خود انتخاب کرده‌اند.

در این فرهنگسراها هنرگردی کنید

نام مقصد: فرهنگسرای گلستان

نشانی: خیابان جانبازان غربی، میدان هلال احمر، خیابان گلستان

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: خیابان جانبازان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: فدک

روز و ساعت فعالیت: شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 16

معرفی: نگارخانه فرهنگسرای سرو سال1374 راه‌اندازی شد. پیش از این فرهنگسرای سرو با نام فرهنگسرای بانو شناخته می‌شد.

نورپردازی در نمایشگاه

نگارخانه فرهنگسرای گلستان در مساحت 128مترمربع سال1376، با برپایی نمایشگاه‌های هنری از آثار استادان و هنرمندان در زمینه‌های طراحی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، هنرهای تزیینی و صنایع‌دستی و با هدف گسترش این هنرها در بین خانواده‌ها درخشید. این محل با ظرفیت نمایش 40تابلو و مجهز به سیستم نورپردازی، مکان مناسبی برای نمایش آثار هنری است. در این نگارخانه هم نمایشگاه‌های انفرادی نقاشی برگزار می‌شود و هم نمایشگاه‌های گروهی.

کد خبر 864927
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha